• Empleos
  • Empresas
  • Sueldos
  • Entrevistas

Empleo de Technical Support Engineer
Nokia en Buenos Aires - CF

Descripción del puesto de trabajo

Technical Support Engineer

KEY RESPONSIBILITIES:
* Providing end-to-end (L2 - L4) Support to customers for Nokia Digital Intelligence suite of products
* Responsibilities are:
* Analyze investigate and provide software solution to support issues raised by customers and ensure issues are resolved within customer SLA's
* Take ownership of support issues and be proactive when dealing with customer issues
* Performing root-cause analysis on customer issues
* Work cooperatively with various internal teams to ensure that customer support issues are dealt with in a timely manner and in-line with expectations for any project/support work that rely on it
* The role will involve performing modifications and fixes to the current solution source code
* The role requires large amounts of customer interaction hence the ability to work and communicate effectively is vital
* On-site work at customer site may be required
* Emergency support for Critical issues

MANDATORY REQUIREMENTS:
* Minimum 3 years working experience with GSM network preferably in mediation
* Minimum 4 years of providing Highly Technical support for complex software applications (deployment level 3 support)
* Minimum 4 years of practical experience with:
* Experience in UNIX scripting and deep knowledge of Red Hat operating system
* Experience in Oracle RDBMS & SQL
* Java / C / Perl / PL-SQL programming experience.
* Deep understanding of networks and IP (traces etc)
* Knowledge of XML/SOAP/SOA and Web services
* At least a Bachelor's Degree in Engineering (Software Computer Telecommunication Electrical/Electronic) or equivalent.

PERSONAL CHARACTERISTICS:
* Motivated independent and able to build and maintain good relationship with customer
* High fluency in oral and written English & Spanish.
* Must be able to work under pressure
* Puts customer first

Descubrí más

Evaluaciones de Nokia


Satisfacción general de los empleados

2.33
  • Remuneración y beneficios
    2.33
  • Oportunidad de carrera
    2.00
  • Cultura de la empresa
    2.00
  • Calidad de vida
    3.67

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace más de 1 año

    Bastante bien.

    Empleado

    Córdoba, CD


    Pros: Libertad horaria. Posibilidad de trabajar desde casa cuando lo necesite. Pagan el sueldo en buena fecha. Lindo ambiente laboral. Te brindan la tecnología necesaria.

    Contras: Los sueldos no son muy altos. Solo hay un aumento al año y practicamente nones negociable. No hay premios por cumplir objetivos o buen desempeño.

    Consejos para los directivos: Mejores sueldos. Capacitaciones para los empleados. Convenios con gimnasios. Bonificaciones en el aprendizaje de idiomas. Descuentos o vales de almuerzo. Convenio con una cochera.

    ¿Recomienda a la empresa?: Si

  • Hace más de 1 año

    Mucho trabajo mal pago

    Jefe

    Córdoba, CD


    Pros: Se trabaja bien y mucho.. da buenas posibilidades de crecimiento

    Contras: Pagan mal... Dan poco y nada de beneficios.... Se trabaja bajo mucha presión.

    ¿Recomienda a la empresa?: Si