• Empresas
  • Sueldos
  • Entrevistas
  • Empleos

Empleo de HWS Account Coordinator
Nokia en Buenos Aires - CF

Descripción del puesto de trabajo

HWS Account Coordinator

Purpose of the Role:

Manage and improve a Customer driven end-to-end supply chain for spare parts and repairs including reverse logistics in cooperation with HWS Operations Manager.

Main Responsibility Areas:

Coordinate HWS operations and provide local support to Customer Account Teams CARE representatives and end Customers. Support start up and implementation of selected Logistic Service Provider (LSP). Provide 1st level support to LSPs for systems and process related issues including training. Feedback and control point for service performance and quality towards HWS internal and external customers.

Key Tasks:

  • Develop create streamline and distribute reports related to process metrics and Key Performance Indicators (KPI) for internal and external purposes including LSPs'.
  • Process improvement streamlining and development.
  • Continuous inventory optimization and planning keeping high service performance and contract conformance
  • Development and maintenance of high quality and up to date user manuals and standard operating procedures.
  • Manage commissioning and retrofit processes in cooperation with HWS Operations Manager.
  • Support global Operational Model Deployment. Support HWS Managers and Customer Account Teams in operational issues.
  • Support the identification of system solutions for new services.
  • Prepare invoice base and send Customer invoices.
  • Coordinate cost recharging process cost bookings and check LSP invoice content according to guidelines.
  • Provide needed information and support for Customs' clearance and local regulation activities.

Key Performance Indicators (KPIs):

  • Customer Contract Fulfillment Rate & Delivery Accuracy
  • Customer Satisfaction
  • Cost per transaction
  • Inventory level
  • Supply Chain Mgmt incl. reverse logistics
  • Business Understanding
  • Financial understanding
  • NSN products and processes
  • Learning Agility
  • Openness and Communication.

Communication skills - Intermediate

Team working - Intermediate

Learning agility - Intermediate

Decision Making - Intermediate

Customer orientation - Advanced

Financial Understanding - Advanced

Partnership management - Advanced

SAP/MLS - Advanced

English - Advanced

Descubrí más

Evaluaciones de Nokia


Satisfacción general de los empleados

2.00
  • Remuneración y beneficios
    2.00
  • Oportunidad de carrera
    1.00
  • Cultura de la empresa
    1.00
  • Calidad de vida
    3.00

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace más de 1 año

    explotación laboral hacia externos

    Field ManagerEx-empleado, salió en 2016

    Córdoba, CD


    Pros: algunas veces se tomaban el tiempo de organizar alguna que otra comida para anunciar novedades. Las instalaciones eran bastante buenas, nada mas.

    Contras: nokia decía que los externos no existen, entonces la contratista se llevaba toda la plata y nokia no defendía los derechos de sus trabajadores terciarizados, mas bien los exigían mucho mas. La presion era tan alta que se necesitaba trabajar despues de hora y o llevarse el trabajo a casa.

    Consejos para los directivos: que aboguen por los derechos de igualdad tanto para internos como externos.

    ¿Recomienda a la empresa?: No

  • Hace más de 1 año

    Orgulloso de ser parte

    Project Manager (PM)


    Pros: Los valores de la empresa y la priorizacion de los mismos. El respeto por todos los empleados y clientes. El compromiso de los empleados. La calidad de los servicios.

    Contras: Pelotudos hay en todos lados pero en Nokia hay menos y eso a hace una empresa diferente. Si debo destacar un punto negativo diria que no son las mejores remuneraciones y beneficios del mercado.

    Consejos para los directivos: Seguir adelante con el cambio constante pero siempre con la gente dentro.

    ¿Recomienda a la empresa?: Si