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Empleo de Asia-Pacific Support Manager
Nokia en Buenos Aires - CF

Descripción del puesto de trabajo

Asia-Pacific Support Manager

**Asia-Pacific Technical Support Manager (Telecommunications Software)

KEY RESPONSIBILITIES:
* Leading software specialists/engineers delivering end-to-end (L2 - L4) Support to customers (CSPs) for Nokia Digital Intelligence suite of products
* Lead Customer Service Desk for APAC & EMEA
* Responsibilities are:
* Lead mentor and coach junior engineers senior engineers and technical leads whom are performing highly technical software support for telecommunications operators in APJ China and India
* Ensuring compliance to SLAs and KPIs of Nokia Software Care
* Take ownership of support cases and escalations from APJ China and India
* Proactive interaction with customers' management for regular Care performance reviews escalations and emergencies
* Work cooperatively with various internal teams and management to ensure that customer support issues are dealt with in a timely manner and in-line with expectations for any project/support work that rely on it
* The role requires large amounts of customer interaction hence the ability to work and communicate effectively is vital
* Own and lead improvement projects with regional to global impacts
* First management escalation point for Nokia Care
* Lead mentor and guide Service Desk

MANDATORY REQUIREMENTS:
* Minimum 5 years leading highly technical team of software support (L3)/delivery/development engineers
* Management experience of leading team of at least 10 highly technical engineers
* Leading multi-site or multi-country teams is a bonus
* Minimum 5 years of practical experience with:
* Experience in UNIX scripting and deep knowledge of UNIX operating system
* Experience in Oracle RDBMS & SQL
* Java / C / Perl / PL-SQL programming experience.
* Deep understanding of networks and IP (traces etc)
* At least a Bachelor's Degree in Engineering (Software Computer Telecommunication Electrical/Electronic) or equivalent.
* High interpersonal and communication skills

PERSONAL CHARACTERISTICS:
* Motivated independent and able to build and maintain good relationship with customer
* High fluency in oral and written English
* Must be able to work under pressure

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Evaluaciones de Nokia


Satisfacción general de los empleados

2.00
  • Remuneración y beneficios
    2.00
  • Oportunidad de carrera
    1.00
  • Cultura de la empresa
    1.00
  • Calidad de vida
    3.00

Recomiendan la empresa a un amigo



  • Hace más de 1 año

    explotación laboral hacia externos

    Field ManagerEx-empleado, salió en 2016

    Córdoba, CD


    Pros: algunas veces se tomaban el tiempo de organizar alguna que otra comida para anunciar novedades. Las instalaciones eran bastante buenas, nada mas.

    Contras: nokia decía que los externos no existen, entonces la contratista se llevaba toda la plata y nokia no defendía los derechos de sus trabajadores terciarizados, mas bien los exigían mucho mas. La presion era tan alta que se necesitaba trabajar despues de hora y o llevarse el trabajo a casa.

    Consejos para los directivos: que aboguen por los derechos de igualdad tanto para internos como externos.

    ¿Recomienda a la empresa?: No

  • Hace más de 1 año

    Orgulloso de ser parte

    Project Manager (PM)


    Pros: Los valores de la empresa y la priorizacion de los mismos. El respeto por todos los empleados y clientes. El compromiso de los empleados. La calidad de los servicios.

    Contras: Pelotudos hay en todos lados pero en Nokia hay menos y eso a hace una empresa diferente. Si debo destacar un punto negativo diria que no son las mejores remuneraciones y beneficios del mercado.

    Consejos para los directivos: Seguir adelante con el cambio constante pero siempre con la gente dentro.

    ¿Recomienda a la empresa?: Si